DYREKCJA ROZBUDOWY MIASTA GDAŃSKA PLANUJE ZMIANY W UKŁADZIE DROGOWYM NA GDAŃSKIEJ ORUNI. TRWAJĄ POSZUKIWANIA FIRMY, KTÓRA PRZUGOTUJE STUDIUM TRANSPORTOWE DLA DZIELNIC ORUNIA, ŚW. WOJCIECH I LIPCE. PROJEKT MA POWSTAĆ JESZCZE W TYM ROKU.
Studium ma dokładnie określać co i gdzie należy rozbudować lub wybudować aby poprawić komunikację na Oruni, zarówno pieszym jak i zmotoryzowanym mieszkańcom. Najważniejsze punkty tego projektu to przede wszystkim utworzenie nowych połączeń z ul. Trakt św. Wojciecha, budowa nowej drogi na Chełm, a także przebudowa ulic Małomiejskiej i Podmiejskiej. Podczas realizacji prac przyszły wykonawca będzie bazował na dziewięciu zaproponowanych wariantach :
- Wariant 0 ( wyjściowy ) – podłączenie ul. Sandomierskiej do skrzyżowania z ulicami Trakt św. Wojciecha i Podmiejską
- Wariant 1 – budowa wiaduktu nad ul. Trakt św. Wojciecha w ciągu ulic : Nowej Sandomierskiej, odcinka Nowej Podmiejskiej do Małomiejskiej + opcja bus pasa
- Wariant 2 – budowa wiaduktu nad Traktem św. Wojciecha w ciągu ulic Nowej Sandomierskiej i Nowej Podmiejskiej do skrzyżowania z ul. Havla + opcja bus pasa
- Wariant 3 – budowa trasy północ – południe od skrzyżowania z ul. Kadmową do skrzyżowania z Witosa – Cienistą
- Wariant 4 – przebicie pomiędzy Traktem św. Wojciecha a Żuławską na wysokości ulicy Bocznej
- Wariant 5 – przebicie pomiędzy Traktem św. Wojciecha a Żuławską na wysokości ulicy Ukośnej
- Wariant 6 – przebicie pomiędzy Traktem św. Wojciecha a ulicą Lipce na wysokości ulicy Niegowskiej
- Wariant 7 – budowa skrzyżowania ulicy Nowej Sandomierskiej i Nowej Podmiejskiej z ul. Trakt św. Wojciecha
- Wariant 8 – włączenie ul. Cienistej do ul. Trakt św. Wojciecha
Powyższe warianty to na razie tylko propozycje, które mają na celu określenie „optymalnego harmonogramu rozwoju układu ulicznego” w tym rejonie miasta. Dopiero przeanalizowanie zaproponowanych opcji przyniesie odpowiedź, które rozwiązania i kiedy zostaną wdrożone.
Nie wiesz, jak ruszyć z biznesem? Dowiedz się! https://www.f7kulinarne.com/cennik/